söndag 29 december 2013

Recension: Meow Cosmetics - Flawless Feline - Siamese Sleek & Frisky

Mineralsmink för bat shit crazy cat ladies? Ja men visst!




Konstigt nog så har jag trots min enorma kärlek för katter inget till övers för det vida kända och populära leopardfläckiga mönstret som så ofta associeras till oss kattgalningar. 

Mönstret till trots har jag testat Meow Cosmetics grundligt under hösten och vintern och känner mig nu redo för en recension.
De har ett stort utbud av såväl produkter som färger, i det här inlägget kommer jag skriva om basen Flawless Feline. Senare kommer jag skriva om rouge, highligters, ögonskuggor och primers samt lägga upp swatches.


Foundation - Flawless Feline
De har ett galet brett utbud av färger och nyanser på sina baser, allt från blekaste bleka till djupaste djupa, jag köpte Siamese i Sleek och Frisky vilket är en serie med neutrala undertoner och Sleek är det näst ljusaste alternativet och Frisky snäppet mörkare.

Det här är verkligen en höjdare! Personligen gillar jag deras formula mer än TiKei's och jag trodde aldrig att jag skulle hitta något som toppade dem. Den är otroligt dryg, enkel att applicera och blandas smidigt in och blir ett med huden. Den är lätt att bygga upp täckning med och även efter tre-fyra tunna lager för att dölja ojämnheter i min huds pigmentering är den i stort sett osynlig på huden.
Ordentligt buffad ger den mig en semi-matt finish och de gånger jag väljer att använda en mist/spray som sista steg lämnas jag istället med en helt naturlig och "osminkad" finish. Vissa gånger vill jag ha en mattare finish och hoppar över sista steget med setting spray, det beror på humör och vilken look jag vill ha, men oavsett har jag varit 100% nöjd med hur denna foundation presterat.

Färgmässigt fungerar Siamese bra för mig men jag tror att jag kommer att köpa på mig Chartreux nästa gång som har persiko/gula undertoner. Sleek är perfekt för mig under vintern och Frisky var perfekt i början av hösten. Jag använder alltid solskydd och har därför ganska ljus hy även om jag har en något varmare och mörkare hudton i grund än den klassiskt skandinaviska.

Tyvärr har jag inte laddat upp några bilder ännu så istället har jag tänkt som så att jag gör ett specifikt inlägg senare med bara swatchesoch bilder på produkterna in action.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar