måndag 31 mars 2014

Recension: TVÅL Oil-free lotion med jordgubbar och salicylsyra

"Denna lotion är luftig, lätt och precis vad oljig och acne-känslig hud behöver. Jordgubbar är rika på Polyphenols och C-vitamin. Detta har en lugnande och tonande effekt och hjälper till att reducera blockerade och förstorade porer. Salicylsyra är otroligt effektiv på att minska uppkomsten av blemmor och pormaskar. 
(Denna lotion innehåller 2% salicylsyra och har en pH-nivå 3).
För att ge denna lotion fuktighetsgivande och vårdande egenskaper så har vi lagt till Olive Squalane, havtorn och aloe vera. Squalane förbättrar hudens möjlighet att naturligt regenerera, vilket krävs för att ge näring, fukt och syresätta huden. Squalane är också en naturlig antibakteriell ingrediens, så den är toppen mot orenheter. Havtorn är naturligt rik på vitamin A, C & E, carotenes, flavonoids, nödvändiga fettsyror och phytosterols, vilka alla är viktiga för att bibehålla en hälsosam hy. "

Den här krämen är en av mina all time favorites. Den gör under för min kombinationshy med oljiga partier tillsammans med torra partier, min hud blir synbart renare och klarare och alldeles, alldeles.. underbar! 




Den har samma härliga jordgubbsdoft som deras ansiktsmask SweetCheeks, jordgubbstuggummi får lukten mig att tänka på. Doften stannar inte kvar på huden så även den som är känslig för dofter borde kunna använda den här krämen utan problem. Krämen har en lätt känsla och går snabbt in i huden och den lämnar sedan hyn med en matt och len känsla och fungerar väldigt bra som grund under makeup.

Vintertid använder jag den mer som en behandling, eller ett serum, under min dagkräm och på sommaren använder jag den som dagkräm. Jag har inga större problem med min hud, den är ganska snäll mot mig och vi har ett riktigt bra förhållande. Mitt största problem är de småkvisslor jag får längsmed skalmarna på mina glasögon. Dessa små mini-invasioner kommer tack och lov ganska sällan och är inget jag satt särskilt stor vikt vid. Något jag la märke till däremot var när de helt plötsligt slutade dyka upp. Då uppskattade jag helt plötsligt min fräscha hud. Och du har säkert listat ut det, det som skapade den här krigsfria tiden för min hud var intåget av den här krämen.

För mig är det här full pott! Jag älskar produktens innehåll och resultatet, diggar företaget och dess tydliga ingredienslistor och gillar att de numera har en egen hemsida så att jag inte behöver införskaffa mina produkter via en mellanhand.
Rekommenderas varmt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar