tisdag 13 maj 2014

The TMI Tag - Bloggversionen

1: What are you wearing?
Rutiga pyjamasbyxor i mysiga pastellfärger och en supermjuk och skön grå tshirt.
2: Ever been in love?
Ja, har varit, är och kommer att vara.
3: Ever had a terrible breakup?
3 st som jag räknar som fruktansvärda.
4: How tall are you?
179 cm har jag lyckats bli.
5: How much do you weigh?
Lite mer än vad jag gjorde före jul men jag är nöjd ändå.
6: Any tattoos?
Nej, men jag är ganska säker på att jag vill. Sedan jag var femton har jag funderat på tatueringar men då jag hela tiden ändrar mig och motiv och placering har jag aldrig slagit till. Jag har en regel- om jag vill ha samma tatuering på samma ställe i minst ett år ska jag slå till men det har som sagt inte hänt ännu.
7: Any piercings?
3 i höger öra, 1 i vänster öra och två till som jag håller hemliga.
8: OTP?
Roman Godfrey och  Peter Rumancek från serien Hemlock Grove.
9: Favorite show?
Pågående: Game of ThronesSherlock, Walking Dead, Sons of Anarchy, The Blacklist, Criminal Minds. Avslutade: Arrested Development, Firefly, Battlestar Galactica.
10: Favorite bands?
Svårt. Jag gillar oftast en till en handfull låtar och inte band in general men Metallica, Disturbed, Slipknot, Deathstars, Asaf Avidan, Lisa Ekdahl och Nahko Bear går alltid ner.
11: Something you miss?
Min underbara vän Patrik.
12: Favorite song?
Ändras hela tiden men just nu i detta ögonblick är det Juliet Simms akustika version av WIld Child:



13: How old are you?
30 år.
14: Zodiac sign?
Oxe.
15: Quality you look for in a partner?
Humor, intelligens, självdistans, empati, hög nörd-faktor och snygga händer.
16: Favorite Quote?
"Artificial intelligence is no match for human stupidity"
17: Favorite actor?
Svårt, mycket svårt. Peter Sellers.
18: Favorite color?
Lila, men jag gillar alla färger så länge vi inte pratar bilar. Jag hatar gula bilar.
19: Loud music or soft?
Everything louder than everything else.
20: Where do you go when you’re sad?
Jag lägger mig i badkaret och tryggar ner mig i varmvatten.
21: How long does it take you to shower?
5 minuter men jag badar alltid om jag kan och då tar det oftast mellan 15 minuter till en halvtimma..
22: How long does it take you to get ready in the morning?
I vanliga fall 40 minuter för mat, kläder och smink.
23: Ever been in a physical fight?
Ja, faktiskt. Inget jag kan rekommendera.
24: Turn on?
Händer och underarmar. Sköna töntiga quotes och referenser.
25: Turn off?
Ytlighet, falskhet,djurhat, rasism och religiös övertygelse.
26: The reason I joined Youtube?
Jag har en användare på YT för att kunna följa de YT:are som jag gillar. Bloggar gör jag för att det är kul och för att jag tycker att det finns för få bra och ingående recensioner på skönhetsrelaterade saker.
27: Fears?
Höjder och spindlar.
28: Last thing that made you cry?
När jag såg om Min granne Totoro för några dagar sedan.
29: Last time you said you loved someone?
Kanske tio minuter sedan, till min sambo.
30: Meaning behind your Blog Name?
Jag är svensk och nördig :)
31: Last book you read?
Bok nummer tre i serien Wheel of Time av Robert Jordan.
32: The book you’re currently reading?
Bok nummer fyra i serien Wheel of Time av Robert Jordan.
33: Last show you watched?
Game of Thrones-avsnittet som kom ut igår.
34: Last person you talked to?
Min sambo.
35: The relationship between you and the person you last texted?
Min partner.
36: Favorite food?
Jordgubbar och körsbär tätt fäljt av en perfekt tillagad röd köttbit.
37: Place you want to visit?
London.
38: Last place you were?
I Drängsmark och hälsade på päronen.
39: Do you have a crush?
Japp, Daenerys Targaryen.
40: Last time you kissed someone?
Min sambo igen, för cirka tio minuter sedan.
41: Last time you were insulted?
Ett par dagar sedan av en arg tant som tyckte att vuxna människor inte ska ha blått hår.
42: Favorite flavor of sweet?
Choklad.
43: What instruments do you play?
Inget.
44: Favorite piece of jewelery?
Mitt egengjorda peace-halsband.
45: Last sport you played?
Taekwondo för vad som känns som en livstid sedan.
46: Last song you sang?
Hugo - 99 problems.

47: Favorite chat up line?
Har du läst något av Terry Pratchett?
48: Have you ever used it?
Jupp.
49: Last time you hung out with anyone?
Helgen som var hängde jag med syster yster och det var toppen.
50: Who should answer these questions next?
Alla som vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar