torsdag 22 maj 2014

Recension: Coconut Marshmallow - Body Butter

"Söt marshmallow, krämig kokosmjölk, en aning vanilj och tjock grädde. Den här doften är varm, söt och helt oemotståndlig!

Här har vi kombinerat vårdande shea smör med olja från kokosnöt och mandel och blandat dem till perfektion för att göra en perfekt Body Butter. En tjock, rik, fuktgivande kräm som sjunker in i huden direkt utan att lämna en fet yta. Om du vill dryga ut den så föreslår vi att du smörjer in den på fuktig hud direkt efter duschen eller badet :) "


Jag har alltid gillat body butters, den lite fylligare texturen gör det till en dröm att smörja in huden med efter en dusch. TVÅL's variant är inget undantag. Med en alldeles underbar textur på krämen som känns lyxigt fyllig, aningens mer kompakt än andra jag testat, och en helt fantastisk doft!
Beskrivningen av doften som TVÅL anger stämmer mycket bra. Kokos, varm vanilj och krämig grädde - jajamensan!

Den är mycket återfuktande men går ändå snabbt in i huden, jag upplever ingen fet hinna utan huden är helt klibbfri bara nån minut efter insmörjning. Min hud blir mjuk, len och känns ordentligt återfuktad. Den underbara lukten doftar perfekt mycket och dröjer länge på huden.

TVÅL's Coconut Marshmallows får full pott av mig och jag kommer utan tvekan att beställa hem fler dofter att testa när min underbara kokosnöt är slut. Det faktum att den dessutom är ekologisk är fantastiskt, vem är inte glad för en toppenkräm med schysta ingredienser?

Innehåll: Aqua, Butyrospermum Parkii (Shea Butter) Fruit oil, Cocos Nucifera (Coconut) Oil, Polowax NF, Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil, Glycerin, Fragrance, Diazolidinyl Urea (and) Iodopropynl Butylcarbamate. 



Finns att köpa bl.a på TVÅL's hemsida och på Eleven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar