tisdag 13 maj 2014

Recension: Madara Organic Skincare Moonflower Rose Beige Tinting Fluid



"Likt skimrande blad från tusenskönor i månljus! 
Ger en fin strålande ton till ansikte och hals. Återfuktar huden, jämnar ut hudtonen och ger en fräsch, strålande lyster. Jämnar ut brister och fina linjer och täpper inte till porer. Ett lättare alternativ till foundation. "









Moon Flower är en vacker neutral till kall färg som ändå passar bra till min neutrala till varma hudton. Eftersom det är en tonad fukt/dagkräm, är täckningen nästan noll, så jag använder de dagar då jag inte behöver eller inte känner för att använda foundation med puder eller lite mineralfoundation på T-zonen. Krämen jämnar ut min hudton och ger ansiktet en snygg lyster utan att ge någon disco boll-effekt. Personligen tycker jag att resultatet blir lite för "dewy" utan någon form av puderprodukt över T-zonen men det är självklart en smaksak!

Jag har läst att en del stört sig på lukten, jag älskar den! Örtigt fräsch får lukten mig att tänka på hälsosamma saker :) Låter lite konstigt förstår jag men det är svårt att förklara. Den är ingen lukt som stör på något sätt och den försvinner ganska snabbt efter applicering.

Jag gillar att det kommer i en pumpflaska och inte i en tub. Visst, det är svårare att få ut precis all produkt men pumpflaskan portionerar ut en perfekt mängd med ett tryck och det gillar jag skarpt! Enkelt, snabbt och smidigt.

Den är lite på den dyrare sidan men vill man ha en bra färgad dagkräm som ger underbart vacker lyster är den faktiskt värd det tycker jag. Dessutom känns den väldigt dryg och bör räcka länge till fastän jag använt den i flera månader.

Ett annat stort plus: Jag har upptäckt att produkten fungerar helt ok som en vardagsprimer. Jag har alltid haft problem med att min hud är ojämn i färgen och har betydligt mer pigmentering runt munnen och kring hakan. Den här krämen jämnar ut min hy och ger en vacker bas för endast lite concealer eller en lättare foundation alt. mineralfoundation.

Jag kommer definitivt att köpa en till när min nuvarande tar slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar